Zapraszamy do zapoznania się z naszym nowym działem, gdzie zgromadziliśmy bazę przydatnych informacji.
Adres: Policka 3
71-837 Szczecin
Telefon: 91 453 88 80
E-mail: sosw1@poczta.neostrada.pl
Opinie: dodaj »
Ocena:
oceń »
W SOSW nr 1 funkcjonuje Szkoła Podstawowa Specjalna, uczniowie szkoły realizują zadania programowe w ramach zespołów edukacyjno-terapeutycznych zwanych klasami. Liczba uczniów w każdym zespole wynosi 6-8 uczniów. Szkoła Podstawowa Specjalna obejmuje dwa etapy edukacyjne:
- pierwszy etap edukacyjny: klasy I-III,
- drugi etap edukacyjny: klasy IV-VI.
W szkole mogą być tworzone oddziały przedszkolne "0", realizujące program wychowania przedszkolnego. O doborze uczniów do zespołów klasowych decydują przede wszystkim ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne. Najważniejszym kryterium jest dobro ucznia i przekonanie, że stworzono dla niego najkorzystniejsze warunki wspomagające jego rozwój.
Edukacja dzieci ma charakter całościowy i zintegrowany, oparta jest na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata. Wszystkie oddziaływania dydaktyczne i wychowawcze traktowane są łącznie co tworzy spójny i twórczy proces rewalidacyjny.
Działalność edukacyjna szkoły (dydaktyczna, wychowawcza i rewalidacyjna) opiera się na indywidualnych programach edukacyjnych, ustalanych dla każdego ucznia na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu jego funkcjonowania.
Do głównych zadań edukacyjnych szkoły należy:
- wyposażenie uczniów, w ramach posiadanych przez nich realnych możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, aby mogli porozumiewać się z otoczeniem w najpełniejszy sposób werbalnie i pozawerbalnie,
- przygotowanie uczniów do maksymalnej niezależności życiowej w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb,
- kształtowanie zaradności ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności,
- umożliwienie uczniom uczestniczenia w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami danej zbiorowości, znając i przestrzegając ogólnie przyjęte formy współżycia, zachowując jednocześnie prawo do swojej inności.
Na II etapie edukacyjnym kształcenie obejmuje następujące obszary oddziaływania - przedmioty:
- Funkcjonowanie w środowisku,
- Plastyka,
-Technika,
- Muzyka z rytmiką,
- Wychowanie Fizyczne,
- Religia.
Integralną częścią edukacji procesu edukacji w szkole jest rewalidacja indywidualna wspomagająca rozwój dziecka w sposób korekcyjny, kompensacyjny i usprawniający. W naszej szkole odbywają się zajęcia rewalidacji indywidualnej: Terapia ruchowa z gimnastyką korekcyjną, Zajęcia logopedyczne, Zajęcia komputerowe, Zajęcia z techniki czytania i pisania, Zajęcia z Socjoterapii i Psychoterapii, oraz Terapii Pedagogicznej. Celem wymienionych zajęć jest: rozwijanie i doskonalenie zmysłów, korekcja wad postawy, rozwijanie i doskonalenie mowy i innych systemów komunikowania, rozwijanie zainteresowań techniką komputerową, korygowanie niepożądanych społecznie zachowań, wspomaganie nauki czytania, pisania i liczenia itp.
W celu osiągnięcia w/w celów, w pracy z naszymi dziećmi stosujemy następujące metody i techniki pracy: Metoda Ruchu Rozwijającego V. Sherborne, Programy Aktywnośći M.CH. Knill, Muzyka Elementarna C. Orffa, Program TEACCH, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Edukacja matematyczna E. Gruszczyk - Kolczyńskiej, Glottodydaktyka B. Rocławskiego. Kinejologia Edukacyjna P. Dennisona, Metody Alternatywnej Komunikacji min. piktogramy, Integracja Sensoryczna, Terapia przez zabawę.
Wszystkie cele i zadania szkoły realizowane są zgodnie z istniejącym Programem Wychowawczym Szkoły Podstawowej Specjalnej "Oswoić życie" i Programem Profilaktyki Szkoły Podstawowej Specjalnej "Wejść w Życie".
Absolwent naszej szkoły to człowiek który:
- jest przygotowany do pełnienia różnych ról społecznych,
- ma poczucie własnej wartości i godności,
- aktywnie uczestniczy w różnych formach życia społecznego i kulturalnego,
- potrafi komunikować się z otoczeniem werbalnie i pozawerbalnie,
- ma ukształtowaną czynną postawę w zakresie organizacji czasu wolnego i kultury życia codziennego,
- posiada umiejętności i nawyki związane z higieną, kulturą osobista i estetyką otoczenia,
- posiada postawę proekologiczną,
- opanował umiejętności i wiadomości szkolne w zakresie możliwym do osiągnięcia.
W naszej szkole działa Samorząd Uczniowski. Uczniowie pod opieką nauczycieli organizują imprezy, spotkania kulturalne i konkursy. Spośród uczniów wybrane są władze samorządu uczniowskiego, które czynnie włączają się do organizacji życia szkoły. Bogatą ofertę zajęć przedstawiają wszystkie sekcje SU, a są to:
- sekcja kulturalna,
- sekcja ekologiczna,
- sekcja ogrodnicza,
- sekcja plastyczna,
- sekcja porządkowa,
- sekcja zdrowotna.
Jeśli chcesz zmodyfikować dane szkoły, dodać opis, zdjęcia lub umieścić w naszej bazie nową szkołę, skontaktuj się z nami.